1. Vznik smluvního vztahu

- smluvní vztah mezi Cestovní kancelář MAXIMA Zábřeh s.r.o., se sídlem Žižkova 10, 789 01 Zábřeh (dále jen CK MAXIMA) a zákazníkem (příp.jeho pravomocným zástupcem) vzniká na základě zákazníkem podepsané písemné cestovní smlouvy potvrzené CK MAXIMA. 

- obsah smlouvy se určuje dle katalogu nebo dodatečných nabídek, těmito smluvními podmínkami a reklamačním řádem.

- Katalogy zájezdů jsou vydávány ve velkém předstihu, CK MAXIMA si proto vyhrazuje právo oznámit před uzavřením cestovní smlouvy změny údajů uvedených v katalogu zájezdů. V takovémto případě, kdy údaje v cestovní smlouvě a v katalogu se odlišují, jsou závazné údaje uvedené v cestovní smlouvě.

 

2. Cena zájezdu

- cenou zájezdu se rozumí cena, kterou  potvrdí  CK v cestovní smlouvě.

- CK MAXIMA má právo na jednostranné zvýšení ceny do 21.dne před zahájením zájezdu (u palivových příplatků kdykoliv), a to v případech, kdy po datu stanovení cen  v katalogu dojde ke zvýšení :  ceny za dopravu včetně cen pohonných hmot, letištních poplatků u letenek, nebo plateb spojených s dopravou ( např. přístavní poplatky ), nebo směnného kurzu české koruny vůči konvertibilním měnám, použitého pro stanovení ceny zájezdu a to v průměru o více jak 10 %.

- písemné oznámení o zvýšení ceny zašle CK MAXIMA zákazníkovi nejpozději 21 dnů před zahájením zájezdu.

- je-li CK MAXIMA nucena zvýšit cenu zájezdu za jiných než výše uvedených podmínek, navrhne zákazníkovi změnu cestovní smlouvy. Zákazník má právo rozhodnout, zda se smlouvou souhlasí nebo od ní odstoupí. Pokud do 5 dnů od doručení návrhu od změny písemně neodstoupí, má se za to, že s ní souhlasí.

- případné slevy, vyhlášené CK MAXIMA po datu podpisu cestovní smlouvy zákazníkem, nezakládají právo zákazníka na zlevněnou cenu.

 

3. Platební podmínky

- CK MAXIMA má právo na zaplacení ceny služeb před jejich poskytnutím. CK je oprávněna požadovat zálohu ve výši 50 % z celkové ceny. Celkovou cenou se rozumí součet ceny za všechny přihlášené osoby (včetně všech doobjednaných fakultativních služeb).Tato záloha  je splatná při podpisu cestovní smlouvy.

- doplatek celkové ceny je zákazník povinen uhradit nejpozději do 30 dnů před realizací zájezdu.

- pří vzniku smluvního vztahu v době kratší než 30 dnů před realizací zájezdu  je zákazník povinen uhradit 100 % ceny.       

- platba se provádí složením hotovosti v CK MAXIMA, složenkou, vkladem nebo převodem na účet CK MAXIMA, případně  prostřednictvím těch provizních prodejců, které zákazník  zmocní k provedení platby na účet CK MAXIMA. Za řádnou a včasnou úhradu  odpovídá vždy zákazník.

- v případě nedodržení termínu úhrady ceny zájezdu nebo její části zákazníkem v dohodnutých termínech je CK MAXIMA oprávněna jeho účast na zájezdu zrušit s tím, že náklady spojené se zrušením účasti (stornopoplatky) hradí zákazník. Bez plného zaplacení celkové ceny zájezdu na účet CK MAXIMA nemá zákazník nárok na poskytnutí služeb.

- doklad pro ubytování a čerpání služeb (voucher) bude zásadně zákazníkovi předán až po plném zaplacení ceny zájezdu.

 

4. Práva a povinnosti zákazníka

- právo na řádné poskytnutí potvrzených služeb. Pokud bez zavinění CK MAXIMA dohodnuté služby nevyčerpá, nemá právo na jejich náhradu.

- právo na dodatečné informace, pokud nebyly uvedeny v katalogu

- právo být seznámen se změnami programu zájezdu, rozsahu služeb a ceny

- právo zrušit svoji účast  kdykoliv před zahájením čerpání služeb odstoupením od smlouvy za podmínek dle čl.7  

- právo písemně oznámit CK MAXIMA, že se místo něho zájezdu zúčastní jiná osoba v případě, že v oznámení je současně prohlášení  nového zákazníka, že souhlasí s cestovní smlouvou a splňuje všechny podmínky k účasti na zájezdu. Původní a nový zákazník společně a nerozdílně odpovídají za zaplacení ceny zájezdu a nákladů, které vzniknou CK . 

- právo na reklamaci v souladu s čl. 8  (reklamace)

- právo na ochranu dat, která uvádí v cestovní smlouvě a v dalších dokumentech před nepovolanými osobami

- právo obdržet spolu s cestovní smlouvou doklad o povinném pojištění cestovní kanceláře pro případ jejího úpadku, obsahující označení  pojišťovny, podmínky pojištění a způsob oznámení pojistné události.

- poskytnou CK MAXIMA součinnost, která je zapotřebí k řádnému zabezpečení a poskytnutí služeb, zejména úplně a pravdivě uvádět údaje ve smlouvě a předložit doklady cestovní kanceláří požadované pro zajištění zájezdu

- zajistit u osob mladších 15 let doprovod a dohled dospělého účastníka v průběhu zájezdu, obdobně zajistit doprovod a dohled u osob,  jejichž zdravotní stav to vyžaduje

- nahlásit účast cizích státních příslušníků

- zaplatit cenu zájezdu v souladu s čl. 2 a 3 těchto podmínek a zaplacení prokázat dokladem

- převzít od CK MAXIMA doklady potřebné pro čerpání služeb, řádně si je překontrolovat a řídit se jimi

- dostavit se ve stanoveném čase na stanovené místo srazu se všemi doklady požadovanými dle cestovních pokynů

- dodržování pasových, celních, zdravotních a dalších předpisů země, do které cestuje. Cizí státní příslušníci jsou povinni se informovat na vízovou povinnost u zastupitelství zemí, kam cestují. Veškeré náklady, které vzniknou nedodržením tohoto ustanovení nese zákazník.

- veškeré závady a odchylky od objednaných služeb bezodkladně ihned po jejich zjištění na místě oznámit písemně zástupci CK MAXIMA a poskytnout nezbytnou součinnost k jejich odstranění

- zdržet se jednání, které by mohlo ohrozit, poškodit nebo omezovat ostatní účastníky zájezdu

- řídit se pokyny průvodce zájezdu nebo jiné určené osoby a dodržovat stanovený program, v případě porušení právních předpisů nebo závažného narušení programu či průběhu zájezdu je CK MAXIMA oprávněna zákazníka ze zájezdu vykázat, přičemž tento ztrácí nárok  na další služby stejně tak jako nárok na úhradu nevyužitých služeb.

- uhradit event. škodu, kterou způsobil v dopravním prostředku nebo ubytovacím a jiném zařízení, kde čerpal služby zajištěné dle cestovní smlouvy

 

5. Změny sjednaných služeb

- pokud nastanou okolnosti, které CK MAXIMA brání poskytnout služby podle sjednaných podmínek, je povinna provést odpovídající změny (např. programu, trasy nebo ceny) nebo zájezd zrušit. Takové změny je CK MAXIMA povinna oznámit zákazníkovi bez zbytečného odkladu.

- zákazník má právo na odstoupení od smlouvy a vrácení zaplacené ceny nebo zálohy,příp. na převod zaplacené částky na úhradu ceny náhradního plnění bez jakýchkoliv stornopoplatků v následujících případech :    

a) při zrušení zájezdu cestovní kanceláří

b) při závažné změně programu, trasy poznávacího zájezdu

c) při změně ceny zájezdu s výjimkou případu uvedených v čl. 2

d) při závažné změně ubytování u pobytových zájezdů – za závažnou změnu se nepovažuje, je-li nové ubytování v objektu stejné nebo vyšší kategorie ve stejné oblasti

e) při závažné změně způsobu přepravy – za závažnou se nepovažuje změna příjezdové nebo odjezdové trasy  z dopravních, bezpečnostních a podobných důvodů

- pokud zákazník neodstoupí od smlouvy ve lhůtě 5 dnů od doručení oznámení o změnách, má se za to, že s její změnou souhlasí   

- CK MAXIMA je oprávněna provádět operativně změny programu a poskytovaných služeb v průběhu zájezdu, pokud z vážných důvodů není možné původně dohodnutý program a služby dodržet. V takovém případě je CK MAXIMA povinna :

a) zabezpečit náhradní program a služby v rozsahu a kvalitě pokud možno shodné nebo blížící se k původním podmínkám, resp. odpovídající zaměření zájezdu

b) vrátit zákazníkovi zaplacenou cenu služeb neposkytnutých vinou CK MAXIMA, za které nebylo poskytnuto náhradní plnění

c) poskytnout zákazníkovi slevu z ceny služeb, které byly zahrnuty do ceny zájezdu a nebyly vinou CK MAXIMA poskytnuty v plném rozsahu a kvalitě

- v případě, že CK MAXIMA zajistí jako náhradní plnění služby stejné nebo vyšší kvality (např. ubytování v jiném hotelu stejné nebo  vyšší třídy), jsou další nároky zákazníka vůči CK MAXIMA vyloučeny. 

- CK MAXIMA si vyhrazuje právo na změnu věcného i časového programu z důvodu zásahu vyšší moci, z důvodu rozhodnutí státních orgánů nebo mimořádných  okolností (nejistá bezpečnostní situace, stávky, dopravní problémy, neštěstí a další okolnosti, které cestovní kancelář nemohla ovlivnit ani předvídat) a nepřebírá odpovědnost za důsledky, plynoucí z takové změny programu a ceny zájezdu. U poznávacích zájezdů upozorňujeme na  určitá omezení návštěv historických, náboženských a jiných pamětihodností ve dnech státních, náboženských svátků nebo oslav v místě pobytu.

- přeruší-li cestovní kancelář zájezd z důvodu vyšší moci, je povinna učinit veškerá opatření k dopravě cestujících zpět

 

6. Zrušení zájezdu ze strany CK MAXIMA

- CK MAXIMA si vyhrazuje právo zrušit zájezd, jestliže nebylo dosaženo minimálního počtu účastníků, který činí u autobusových zájezdů 30 osob

- CK MAXIMA je také oprávněna zrušit zájezd v důsledku neodvratitelné události (vyšší moci), které nemohla zabránit ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze na ní požadovat

 

7. Zrušení zájezdu ze strany zákazníka, změna rezervace, stornopoplatky

- zákazník má právo odstoupit od cestovní smlouvy s CK MAXIMA kdykoliv před odjezdem na zájezd. Zrušení zájezdu provede zákazník buď sepsáním záznamu o odstoupení od smlouvy v prodejním místě, kde služby zakoupil nebo na toto místo zasílá doporučenou poštou písemné oznámení. Pro určení doby zrušení zájezdu je rozhodující doručení písemného oznámení o zrušení zájezdu  do CK MAXIMA nebo den sepsání záznamu v prodejním místě. 

- pokud zákazník odstoupí od smlouvy a není-li důvodem odstoupení zákazníka od smlouvy porušení povinností CK MAXIMA stanovené smlouvou nebo odstoupí-li CK MAXIMA od smlouvy před zahájením čerpání služeb z důvodu porušení povinnosti zákazníkem, je zákazník povinen uhradit CK MAXIMA následující stornopoplatky ve výši :

  10 % z celkové ceny zájezdu od potvrzení přihlášky do 60.dne před  odjezdem

  30 % z celkové ceny zájezdu od 59.dne do 30.dne před odjezdem

  50 % z celkové ceny zájezdu od 29.dne do 21.dne před odjezdem

  70 % z celkové ceny zájezdu od 20.dne do 14.dne před odjezdem

  80 % z celkové ceny zájezdu od 13.dne do 7.dne před odjezdem

100 % z celkové ceny zájezdu od 6.dne před odjezdem

- celkovou cenou se rozumí plná prodejní cena za všechny  stornované osoby včetně všech objednaných služeb 

- v případě storna jedné osoby ve dvoulůžkovém pokoji musí  zbývající osoba doplatit příplatek za jednolůžkový pokoj, obdobně se postupuje při obsazení apartmánu nižším počtem osob

- při určení počtu dnů pro výpočet stornopoplatků se do stanoveného počtu dnů započítává i den, kdy došlo ke stornování zájezdu. Do počtu  dnů se nezapočítává den zahájení zájezdu.

- v případě , že zákazník v průběhu zájezdu svévolně zruší část zájezdu nebo nevyčerpá některou ze zaplacených služeb, nemá nárok na finanční náhradu za nečerpané služby.

- v případě podstatné změny rezervace, jíž je myšlena změna jména cestujících, prodloužení či zkrácení doby pobytu, změna termínu odjezdu, změna ubytovací kapacity, zaplatí účastník paušální poplatek 200 Kč / os.

- pokud skutečné účelně vynaložené náklady a škody, ke kterým došlo zrušením cestovní smlouvy nebo změnou rezervace, budou vyšší než výše uvedené poplatky, je zákazník povinen uhradit i tento rozdíl. 

- je-li zákazník pojištěn a zruší-li  účast na zájezdu či pobytu z kvalifikovaných důvodů uvedených v pojistné smlouvě a za dalších podmínek pojistné smlouvy, má nárok na částečnou úhradu odstupného pojišťovnou.

 

8. Reklamace

- v případě, že rozsah nebo kvalita služeb je nižší než byla předem dohodnuta, vzniká zákazníkovi právo na reklamaci. Své nároky jež byly sjednány ve smlouvě (reklamace) má právo zákazník uplatnit u CK MAXIMA  nebo u cestovní kanceláře / agentury, která zprostředkovala uzavření cestovní smlouvy. Prodávající vydá zákazníkovi písemné potvrzení o tom, kdy zákazník reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje. A dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.     

- při výskytu závad v plnění je zákazník povinen uplatnit reklamaci včas bez zbytečného odkladu. Zákazník je povinen společně působit v tom směru, aby se eventuálním škodám zabránilo nebo aby byly co nejmenší. Zákazník je zejména povinen veškeré výhrady neprodleně sdělit v místě vzniku průvodci / delegátovi CK MAXIMA, tak, aby mohla být sjednána náprava přímo na místě. Uplatnění reklamace může zákazník provést buď ústně nebo písemně s uvedením data, předmětu reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje. Pokud se nedostatek nepodaří odstranit je průvodce / delegát CK MAXIMA, příp. jiný odpovědný pracovník CK MAXIMA povinen sepsat se zákazníkem reklamační protokol, který musí zákazník předložit při uplatnění reklamace. Zákazník je povinen poskytnout součinnost potřebnou k vyřízení reklamace.   

- dojde-li k okolnostem, jejichž vznik , průběh a následek  není závislý na činnosti a postupu CK MAXIMA nebo k okolnostem na straně zákazníka, na základě kterých zákazník zcela nebo zčásti nevyužije objednané, zaplacené a cestovní kanceláří zabezpečené služby, nevzniká zákazníkovi, pokud není dohodnuto jinak, nárok na úhradu nebo slevu z ceny těchto služeb.  

- CK MAXIMA neodpovídá za škodu, pokud byla způsobena : zákazníkem, třetí osobou, která není spojena s poskytováním zájezdu,  neodvratitelnou událostí, které nemohlo být zabráněno ani při vynaložení veškerého úsilí

- CK MAXIMA neručí za úroveň cizích služeb u akcí, které si zákazník objedná na místě a jejichž organizátorem není CK MAXIMA

- ztrátu či poškození zavazadel při dopravě reklamuje zákazník přímo u dopravce

- vyřízení reklamace musí být provedeno nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace, pokud se CK MAXIMA nedohodne se zákazníkem  na delší lhůtě

 

9. Pojištění : A) Povinné smluvní pojištění CK

CK MAXIMA uzavřela pojištění, na základě kterého vzniká zákazníkovi právo na plnění v případech, kdy CK z důvodu svého úpadku :

- neposkytne zákazníkovi dopravu z místa pobytu v zahraničí do ČR, pokud je tato doprava součástí zájezdu, nebo

- nevrátí zákazníkovi zaplacenou zálohu nebo cenu zájezdu v případě, že se zájezd neuskutečnil, nebo

- nevrátí zákazníkovi rozdíl mezi zaplacenou cenou zájezdu a cenou částečně poskytnutého zájezdu v případě, že se zájezd uskutečnil pouze z části.

CK MAXIMA je povinna předat zákazníkovi současně s cestovní smlouvou doklad pojišťovny, obsahující název pojišťovny, podmínky pojištění a způsob oznámení pojistné události. Tento doklad je platný pouze se spojením s potvrzením o úhradě ceny zájezdu / zálohy.

V případě, že zákazníkovi nebude poskytnuta doprava z místa pobytu v zahraničí zpět do ČR, pokud je doprava součástí zájezdu, poskytne pojišťovna plnění zabezpečením dopravy z místa pobytu do ČR vč. nezbytného ubytování a stravování do doby odjezdu. Zajistí-li si zákazník dopravu  vč. nezbytného ubytování a stravování na vlastní náklady, poskytne mu pojišťovna peněžní plnění pouze do výše, jakou by musela vynaložit, pokud by dopravu, ubytování a stravování zajišťovala sama. Nároky zákazníka, které mu vznikly proti  CK  i v důsledku neplnění cestovní smlouvy, přecházejí na pojišťovnu, a to až do výše plnění, které mu pojišťovna poskytla.

                      B) Cestovní pojištění zákazníka

CK MAXIMA fakultativně nabízí na základě smlouvy uzavřené mezi CK MAXIMA a ČSOB POJIŠŤOVNOU,a.s. komplexní cestovní pojištění Atlas. Pojištěním vzniká smluvní vztah mezi zákazníkem a pojišťovnou. CK MAXIMA je pouze prostředníkem při sjednávání pojistné smlouvy.Přesné pojistné podmínky cestovního pojištění Atlas obsahuje brožura ČSOB POJIŠŤOVNY,a.s., kterou obdržíte od cestovní kanceláře každý zákazník, který si toto cestovní pojištění zakoupí k zájezdu. Pro zajištění pojištění je bezpodmínečně nutné uvést na cestovní smlouvu rodná čísla všech účastníků zájezdu.

 

10. Cestovní doklady

- zákazníci, kteří se přihlásí k zájezdům, odpovídají za platnost svých cestovních dokladů v době konání zájezdu. Obecně platí, že pro cestu do dané země stačí cestovní pas platný ještě 6 měsíců po ukončení cesty.V případě, že tomu tak není a zákazník se z tohoto důvodu nemůže zájezdu zúčastnit, postupuje CK stejně jako by zákazník zájezd stornoval, tedy dle bodu 7.

- zákazníci, kteří si zajišťují vlastní dopravu, odpovídají za veškeré potřebné doklady nezbytné k cestám do zahraničí

- v případě, že cestující v průběhu zájezdu ztratí nebo jsou mu odcizeny doklady, je povinen si pro zpáteční cestu opatřit  náhradní doklady sám a na své vlastní náklady. Zákazník se může v tomto případě obrátit na průvodce s žádostí o výpomoc při opatření  dokladů pro zpáteční cestu. Náklady CK s touto pomocí spojené je povinen zákazník CK uhradit.

 

11. Důležitá upozornění o službách

- ubytování na pokojích a apartmánech je možné podle běžných mezinárodních zvyklostí, až na výjimky, v den příjezdu po 15.00 hod. a den odjezdu se pokoje a apartmány musí uvolnit do 10.00 hod..

- při rezervaci ubytování v apartmánech je zákazník plně zodpovědný za počet lidí, které přihlásí k obývání apartmánu, bez ohledu na jejich věk. Upozorňujeme, že správa apartmánu může odmítnout nepřihlášené osoby ubytovat, bez nároku na jejich další reklamaci.

- zákazník bere na vědomí, že při rezervaci poloviny dvoulůžkového pokoje ( event. vícelůžkového pokoje), musí být započítána přirážka k ceně jako za rezervaci 1-lůžkového pokoje, pokud se nenajde další účastník.

- první a poslední den zájezdu jsou určeny především  k zajištění dopravy a nejsou považovány za dny plnocenného rekreačního pobytu.  V tomto smyslu nelze tudíž reklamovat zkrácení zájezdu.

- CK MAXIMA neručí za případné zpoždění z technických důvodů, z důvodů nepříznivého počasí, z důvodů přetížení komunikací, hraničních přechodů, stávek či vyšší moci. Cestující musí při plánování přípojů, dovolené, obchodních termínů apod. brát možnost výraznějšího zpoždění v úvahu. V případě zpoždění nevzniká zákazníkovi právo na odstoupení od smlouvy ani na slevu či jiné odškodnění. CK MAXIMA nenahrazuje služby, které nebyly v důsledku změny termínu  odjezdu čerpány.

- CK si vyhrazuje právo zrušit svoz v případě malého počtu osob (minimálně 6 cestujících). V případě, že CK přistoupí ke zrušení svozu, oznámí tuto skutečnost klientovi a nabídne nejbližší možné náhradní nástupní místo. CK uhradí zákazníkovi náklady za náhradní dopravu do výše jízdného vlakem II.třídy, popř.autobusového jízdného. Změna nástupního místa není důvodem k odstoupení zákazníka od cestovní smlouvy. 

 

12. Souhlas zákazníka se zpracováním osobních údajů

Zákazník souhlasí až do písemného odvolání s tím, aby Cestovní kancelář MAXIMA Zábřeh s.r.o., se sídlem Žižkova 10, 789 01 Zábřeh, v souladu s ustanovením zákona 101/2000 Sb. zpracovávala jeho chráněné osobní údaje včetně rodného čísla uvedené na této smlouvě. Tyto údaje bude CK MAXIMA zpracovávat za účelem nabízení služeb zprostředkovaných CK MAXIMA a pro akviziční činnost. Zákazník prohlašuje, že je zmocněn jménem všech osob na   smlouvě a podpisem této smlouvy uděluje souhlas ve smyslu paragrafu 5 odst.2 zákona 101/2000 Sb. 

 

13. Závěrečná ustanovení

- tyto všeobecné podmínky vstoupily v platnost dne 1.12.2012 a vztahují se na všechny zájezdy CK MAXIMA.

 

© CK MAXIMA 2012 | Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode